Friday, March 2, 2012

Macam mana mahu qualify for UCL?

Atau mungkin soalan yang lebih tepat, macam mana nak menang untuk the next games dalam liga? Pada aku the most important thing to do is, to reshape the team. Ketepikan dulu player yang underperformed dan merosakkan game flow macam Andy Carroll and Jordan Henderson.  Ketepikan dulu Andy Carroll, and instead gunakan Dirk Kuyt di bahagian striker as partner to Suarez. Kuyt lebih pandai buat blind side run and pandai ambik peluang. Dan paling penting dia rajin, and persefahaman dia dengan Suarez selalu membuahkan hasil.

As substite untuk Kuyt, gunakan Maxi Rodriguez yang ada lebih eye on goal dari Andy Carroll. Substitute Suarez bila dia main macam cibai, and masukkan Andy Carroll.
Fakta: Semua orang tahu Andy Carroll dan Suarez tak sesuai bermain sama-sama as partner striker. Tak ada persefahaman, tak ada chemistry, and pergerakan masing-masing susah nak baca. So its better untuk mainkan diorang berasingan.




Midfielder. Kita kekurangan creativity di position ni.Selain Steven Gerrard, tak ada playmaker yang betul-betul talisman kat sini. Now that Gerrard injured lagi, and Lucas pun out for a season, its better to play 3 midfielder untuk keselamatan. Charlie Adam dan Jay Spearing kat backline, and gunakan Jonjo Shelvey as attacking midfielder. Dan aku rasa, masa ni lah masa yang sesuai untuk try guna youth player macam Connor Coady yang bermain di defensive midfield sebagai substitute. As Gerrard's performance semakin decline and prone to injury, its better untuk KD beli new playmaker next summer. My choice: Javi Martinez.

Defender, dengan Skrtel dan Agger memang mantap, tapi since that Agger dah injured, the task is handed to the old legend Carragher. Aku tak doubt yang dia ni memang troublesome sekarang ni, sebab selalu kalah dalam air challenge and dalam berebut bola laju, serta mudah kena cicir dengan player lawan. So, aku prefer gunakan tiga center back, Skrtel, Carra and Coates. Aku ada confident pada Sebastian Coates yang dia bakal jadi the next Sami Hyppia kalau dia diberi peluang untuk improve.

About goalkeeper. What the hell man? Balik-balik guna Pepe Reina, balik-balik guna Reina. Yes, aku mengaku yang Reina memang power, tapi dia bukan goal keeper paling power seluruh abad untuk dimainkan dalam semua games. Apa guna ada Alexander Doni yang gaji mahal-mahal kalau sekali pun tak pernah guna? Even Victor Valdes yang power kat Barcelona tu pun diberi rehat dalam Copa Del Ray so that boleh bagi chance pada goalkeeper lain untuk improve. Doni itu dulu first choice keeper kat Roma. And initeam bukan calang-calang. First choice keeper AS Roma, bukan team Perlis FC . Why the hell simpan dia lama-lama kat tepi padang? Suruh dia bancuh air? So, aku rasa tak salah kalau sekali dalam tiga games, Reina bertukar giliran dengan Doni untuk main dalam fixture yang tak berapa tough, so that dia boleh try adapt dengan game EPL. Kalau beli just buat hiasan tepi padang baik beli Khairul Fahmi je.



When will we see this happen again?

 

No comments:

Post a Comment